|
|
FAQ
|
|
Is Uitdeuken-Zonder-Spuiten wel goed voor mijn auto? Omdat de lak intact blijft en de auto dus niet wordt overgespoten is Uitdeuken-Zonder-Spuiten zelfs een betere methode dan traditioneel herstel. De auto behoudt de originele fabriekslak.
Wat is het geheim van deze techniek... laserstralen, vacuüm, perslucht, magneten..? Nee hoor, de techniek is in feite vrij simpel: met een soort 'uitdeuklepels' wordt de deuk nauwkeurig teruggebracht. Men noemt het ook wel het 'masseren' van de deuk. De techniek is voornamelijk gebaseerd op hefboomtechnieken. Natuurlijk vereist dit wel het juiste gereedschap en de nodige (intensieve!) opleiding.
Komt de deuk na verloop van tijd niet vanzelf terug? Dat misverstand berust duidelijk op een fabeltje. Het uitdeukprincipe is een puur mechanische handeling waar geen tovenarij aan te pas komt. De combinatie van juiste tools en een gedegen opleiding laten de deuk voorgoed verdwijnen: 'Eens eruit blijft eruit!'
Kan iedereen Uitdeuken-Zonder-Spuiten leren? Dat hangt natuurlijk in eerste instantie af van iemands basiscapaciteiten. Concentratievermogen, handen-ogen-tools coordinatie en doorzettingsvermogen vormen de basis voor de intensieve, langdurige opleiding tot uitdeukspecialist. Voordat men zich uitdeukspecialist mag en kan noemen, verstrijkt al gauw enige jaren, waarbij men zich dagelijks met deze techniek moet bezig houden. Daarna bepaalt de mate van toepassing van de geleerde technieken of men zich verder tot topspecialist ontwikkelt. Om uzs naast uw huidige vak/beroep uit te oefenen, draait dan ook meestal op teleurstelling uit.
Zou ik door het aanschaffen van een set uitdeukgereedschap met een video-instructie succesvol kunnen worden? Wellicht wel, maar dan pas na vele jaren (!) zelftraining. Wij denken niet dat dit de methode is. De ontwikkelingen in de automotive markt vragen om snelle, professionele implementatie van nieuwe technieken. Daarbij spelen kwaliteit, capaciteit en mobiliteit een vooraanstaande rol. Alleen een goed geoliede organisatie kan naar onze mening de nieuwe technieken succesvol toepassen.
Loop ik risico als ik voor een minder goed systeem kies bij de reparatie van mijn auto? Uit diverse onderzoeken is inmiddels bekend dat het verkeerd toepassen van de uitdeuktechniek of het hanteren van een aantal omstreden technieken meer schade aan uw auto kan toebrengen dan aanvankelijk lijkt. Door een verkeerde methode ontstaan er in eerste instantie kleine haarscheurtjes in de onderliggende laklagen wat later (vaak pas na 6 maanden of een paar jaar!) onherroepelijk leidt tot roestvorming.
Wat is zo bijzonder aan het Uitdeuken-Zonder-Spuiten bij hagelschade? Een hagelbui brengt in zeer korte tijd enorme schade toe aan een groot aantal auto's. Door de grote schadelast is voor de verzekeraar bijvoorbeeld onze inzet zeer 'populair'. Dankzij onze techniek besparen we aanzienlijk door de kortere reparatieduur en blijven de auto's in de originele fabriekslak. Dat biedt dus ook directe voordelen voor de eindgebruiker.
Ik heb een caravan/camper met hagelschade, is dit te maken met Uitdeuken-Zonder-Spuiten techniek? Zichtbare metalen delen zoals een motorkap of spatscherm zijn bij een camper goed te herstellen. Het leefgedeelte van een camper of caravan is doorgaans van kunststof of dubbelgevoerd aluminium. Door de isolerende sandwich structuur van de carrosserie is het helaas niet mogelijk het paneel door middel van de Uitdeuken-Zonder-Spuiten techniek voor 100% uit te deuken.
|
|
|
Deuk- en Laktechniek B.V. | Vijfhuizenberg 48 | 4708 AL Roosendaal | +31 (0)88-0237800 | info@dlt.nl
|